Wat is de Nationale SchildersVakprijs?

Met deze prijs willen wij  het kwaliteitsbewustzijn in de schilder-/onderhoudsbranche bevorderen. Daarnaast willen wij het kwaliteitsschilderwerk bij belangrijke derden verder promoten, zoals bij opdrachtgevers. Dit doen wij  door het belonen en prijzen van bijzonder schilder-/onderhoudswerk. De Nationale SchildersVakprijs bestaat sinds 2008 en wordt eens per jaar georganiseerd door Eisma Bouwmedia, uitgever van SchildersVakkrant, Eisma’s Schildersblad en SchildersVak.nl.

Nationale SchildersVakprijs: 6 prijzen

Er worden jaarlijks 6 prijzen uitgereikt bij de Nationale SchildersVakprijs:

  1. De Publieksprijs
  2. De Juryprijs  (‘de Overallprijs’)
  3. Winnaar categorie onderhoudsschilderwerk
  4. Winnaar categorie nieuwbouwschilderwerk
  5. Winnaar categorie decoratieschilderwerk
  6. Winnaar Klanttevredenheidspluim

Jurering

De juryprijs en de drie winnaars van de categorieprijzen worden toegekend door een vakkundige jury. Deze jury bestaat uit: Johan Deunk (verftechnisch adviseur en onderhoudsdeskundige), Mirella Sibbing (Sibbing Schilderwerken), Randolph Algera (Art-Decor Randolph Algera), Hans Koster (Verf Advies Centrum), Gert-Jan Lindhout (Lindhout Schilder- en Vastgoedonderhoud), Wouter Mooij (Eisma’s Schildersblad) en Jan Maurits Schouten (SchildersVakkrant, Schildersvak.nl). N.B. de Publieksprijs wordt toegekend aan het genomineerde project dat tijdens de stemperiode in oktober het meest aantal stemmen behaalt.

Procedure Nationale SchildersVakprijs 2017

U schrijft uw project in uiterlijk 1 september 2017 via het digitale inschrijfformulier. Daarbij voegt u een aantal duidelijke foto’s van het project. De vakjury moet door uw omschrijving en foto’s een eerste indruk krijgen. Realiseer u dat dit de enige informatie is op basis waarvan de vakjury een eerste voorselectie maakt. Iemand die nòch uw bedrijf, nòch uw project ooit gezien heeft, moet kunnen begrijpen waar het om draait, wat u hebt gedaan en wat er bijzonder aan is.

Voorgeselecteerde projecten worden t.z.t. bekendgemaakt op www.nationaleschildersvakprijs.nl. Alle voorgeselecteerde inzendingen maken kans op de Klanttevredenheidspluim. Marktonderzoeksbureau USP Marketing Consultancy stuurt een enquête naar de opdrachtgevers en weegt de antwoorden. Door die voorselectie komen is natuurlijk op zich al een eer, maar als bedrijf wordt u dan tevens uitgenodigd aanwezig te zijn op de feestelijke avond waar alle prijswinnaars bekend worden gemaakt.

Rond 1 oktober 2017 worden de 9 genomineerde projecten in de drie categorieën bekendgemaakt die meedingen naar te verdelen Vakprijzen van de jury en de Publieksprijs. Op 23 november 2017 is de bekendmaking van alle winnaars tijdens een feestelijke bijeenkomst.

Genomineerd voor de Nationale SchildersVakprijs 2017?

jury
De vakjury van NSVP 2012 op bezoek bij het project van de latere winnaar (Paul Hoogstraten, 2e van rechts).

Is uw project genomineerd, dan wordt u in september 2017 bezocht door een cameraploeg die u en uw project zo goed mogelijk in beeld zal brengen. Het filmpje wordt vertoond op deze website: het publiek mag op uw project stemmen. Alle genomineerde projecten worden ook bezocht door de vakjury. USP Marketing Consultancy benadert uw opdrachtgever nogmaals, telefonisch of per e-mail, om zijn/haar mening te geven. Tijdens een feestelijke bijeenkomst op 23 november 2017 wordt de winnaar bekend gemaakt.

Beloning

De prijs zelf bestaat uit een beeldje en een oorkonde. Winnaars verkrijgen het recht om het logo met jaar- en categorieaanduiding onbeperkt te gebruiken op bedrijfsmiddelen en documenten.

Media-aandacht

Gedurende de nominatieperiode en rond de prijsuitreiking zullen Schildersvak.nl, Eisma’s Schildersblad en SchildersVakkrant ruim aandacht aan de genomineerden besteden. Zowel rond de start van de prijs, rond het bekend worden van de genomineerden en bij de uitreiking van de prijs verzorgen de marketeers van Eisma Bouwmedia een uitgebreid mediaoffensief. De ervaringen in het verleden leren dat plaatselijke en regionale media (huis-aan-huisbladen, regionale kranten, radio, televisie) graag op deze prijs inspelen. De gratis publiciteit voor uw bedrijf is dan ook groot.